niedziela, 10 kwietnia 2016

Odchudzające smoothie z jarmużem


Jak wiecie smoothie na dobre zagościło w naszej diecie. Codziennie jedno na kolację obowiązkowo i oczywiście waga leci w dół! :D 


Aby zapobiec rutynie urozmaicamy skład zielonego koktajlu :) Tym razem do banana, melona, gruszki i kiwi dołączył... jarmuż. Oprócz owoców można śmiało dodać superfoods tj. np nasiona chia.


Jarmuż nosi miano super warzywa. Ma sporo witamin, minerałów, chlorofilu oraz przeciwutleniaczy. Jest bogaty w witaminę K, C oraz w wapń. Posiada cenny sulforofan jak jego zielony kolega brokuł, to dwa silne antynowotworowe warzywa. Jarmuż ma działanie przeciwzapalne i antybakteryjne. Jest niskokalorycznym składnikiem zielonych koktajli oraz sałatek. 



Melon w połączeniu z jarmużem tworzy wyjątkowe pyszne połączenie, do którego chętnie wrócisz :) Owoc ten składa się w 90% z wody, zawiera witaminę A, C, oraz witaminy z grupy B. Ponadto reguluje ciśnienie krwi, działa moczopędnie i ma niewiele kalorii. Melon ma wysoki indeks glikemiczny, więc chorzy na cukrzycę powinni go unikać.




Dołącz do nas na facebooku oraz na instagramie. Nasiona chia znajdziecie w naszym sklepie tutaj.

2 komentarze:

  1. Jarmuż nie ma wielu zwolenników,to chyba takie fatum jak ze szpinakiem. A szkoda,bo z tej "kapusty" można sporo wyczarować! Myślę, że tak, jak ze szpinakiem właśnie, problem polega na odpowiednim przygotowaniu potrawy/koktajlu. Ja sama przekonałam się do jarmużu właśnie w koktajlu, ale z bananem, choć pewnie chętnie spróbuję też z melonem, bo wydaje mi się to ciekawą odmianą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chipsy z jarmuża są zarówno pyszne tak jak koktajle.

    OdpowiedzUsuń